Nawierzchnia tłuczniowa bez podkładu składa się z dwóch odrębnych warstw tłucznia. Dolna warstwa tłucznia grubszego od 60 do 80 mm, warstwa górna z tłucznia 40 do 60 mm, a nawet do 70 mm. Przez wprowadzenie przy budowie nawierzchni tłuczniowej spoiwa lub lepiszcza uzyskuje się nawierzchnie tłuczniowe wzmocnione; do których należy zaliczyć nawierzchnie z tłucznia wapiennego, wzmacniane szkłem wodnym, znane pod nazwą krzemianowych, dziś już rzadko stosowane. Przez wprowadzenie spoiwa cementowego uzyskuje się nawierzchnie Tłuczniowe cementowe, zwane też makadamami cementowymi, przydatne dla ruchu lekkiego i średniego. Przez dodatek lepiszcz bitumicznych uzyskuje się wzmocnione nawierzchnie tłuczniowe bitumiczne. Należą tu wgłębnie i półwgłębnie smołowane i asfaltowane nawierzchnie tłuczniowe i nawierzchnie smołospoinowe i asfalto-spoinowe. [więcej w: mrówka hoczew, sklep bricoman, brico żnin ]
Powiązane tematy z artykułem: brico żnin mrówka hoczew sklep bricoman